Zipp: High-end wielen en componenten Zipp: High-end wielen en componenten
Exclusief

Complete wielsets, sturen en zadelpennen

Zipp staat bekend om haar super snelle wielen en is voor de allersnelsten in de wielersport. Zipp onderdelen hebben superieure kwaliteit en zijn gemaakt voor ultieme prestaties. Vooral de supersnelle wielen zijn bekend maar ook bij de sturen en zadelpennen staat alles in het teken van snelheid en topprestaties.

 

Zipp helpt fietsers het beste uit zichzelf te halen met behulp van high-end fietsonderdelen. Bij de productie van de wielen wordt gebruik gemaakt van hoogwaardige materialen en innovatieve ontwerpen. Erg veel aandacht was er bij de introductie van het ‘golfbal’-motief op de velgen. Innovatief zijn de keramische rembanden. Spectaculair is ook het gekartelde ontwerp van de velgen, geïnspireerd op walvisvinnen. En er is altijd veel aandacht voor details en afwerking. Tijdrijders en triathleten kiezen niet voor niets op grote schaal voor wielen en aero-sturen van Zipp.

 

Zipp is exclusief verkrijgbaar bij Juncker Bike Parts.

Zipp collectie 2021

Zipp collectie 2021

Bekijk collectie
Vind jouw dichtsbijzijnde Zipp dealer
Selecteer land: Zoeken
Sluit venster
Laden...
ZIPP_BSS_Header (003)

Zipp lanceert de nieuwe BSS collectie

lees meer
Zipp header

Zipp lanceert nieuwe collectie 2021

lees meer
header zipp 303S

Zipp introduceert 303s

lees meer

Wist jij dat ZIPP levenslange garantie biedt?

Bekijk waarom ze dit doen..

Wist jij dat ZIPP levenslange garantie biedt?

Lesje geschiedenis Zipp

Het gerucht gaat dat een Formule 1-coureur graag fietste en op een dag aankwam met het nieuwste disc wiel uit Frankrijk. De oprichter Sargent zag dit stuk techniek en dacht, dit kan ik beter! Met de hulp van de technologie van Nomex® honingraat (dit wordt toegepast  bij het fabriceren van een racewagen om deze licht en sterk te maken), creëerde hij een 19mm breed disc wiel dat 1400 gram woog – wat minder dan de helft van het gewicht is van het Franse disc-wiel. Sindsdien staat Zipp bekend om haar techniek en gewicht.

Sargent maakte uiteindelijk twaalf disc-wielen en struinde de Interbike beurs af op zoek naar afnemers. In 1990 had hij het wiel geraffineerd, en bracht het gewicht terug naar ongeveer 1150 gram dankzij een nieuwe naaf. De oprichter van Zipp nam ook de ongebruikelijke stap om te gaan testen in de windtunnel. Door zijn achtergrond in motorsport,  was dit voor hem wel een logische stap. Zipp is dan ook het eerste bedrijf die de data van de luchtweerstand gebruikt tijdens het ontwikkelen van het product.

Vraag de dealer naar Zipp wielsets, sturen en zadelpennen.