DeOnlineFietsenmaker_header_1

De online fietsenmaker

Het afgelopen jaar is er veel veranderd, ook in de manier hoe mensen hun fiets laten maken of onderdelen kopen. Meer mensen zijn zelf gaan sleutelen aan hun fiets om zo snel mogelijk weer te kunnen fietsen of als hobby. Deze ontwikkeling heeft de opmars van de online verkoop van fietsen en onderdelen versneld. Maar moeten alle fietsenmakers dan online gaan verkopen of zijn er nog andere alternatieven? Het is sowieso goed om online zichtbaar te zijn en daarbij proberen we hierin de fietsenmaker te ondersteunen. 

 

Online shoppen?

Online shoppen mensen anders dan in de fietsenwinkel zelf. Het is daarom belangrijk om duidelijke informatie te tonen. Afbeeldingen, teksten en specificaties zijn voorbeelden die getoond kunnen worden. Daarom zijn wij druk bezig om op Accentry niet meer alleen de informatie te geven voor de dealer, maar ook teksten en foto’s die gebruikt kunnen worden voor de consument. Foto’s krijgen bijvoorbeeld meer sfeerbeelden die het product in actie weergeven en teksten zijn meer gericht op een beleving. De belangrijke specificaties en informatie voor de dealer blijft natuurlijk ook gewoon aanwezig.

 

"1 op de 10 fietsen wordt inmiddels online verkocht en ook bij

onderdelen zien we een sterke groei in de online verkoop."

 

Online actief

We proberen hiermee de dealer te ondersteunen om meer online actief te zijn. Dit kan op meerdere manieren. De fietsenwinkel kan bijvoorbeeld informatie op hun website vermelden over producten die gebruikt worden bij reparaties in de werkplaats. Zo kan er worden verwezen naar de website als de consument meer wil weten over bijvoorbeeld de nieuwe Schwalbe band die op de fiets is gezet. Op deze manier wordt er extra service geboden en komt de consument ook in aanraking met andere producten en services die een fietsenmaker aanbiedt.

 

Met social media kun je een grote doelgroep bereiken

 

Gebruik social media!

En dit hoeft niet eens via de website maar kan bijvoorbeeld ook via social media. Een nieuw product dat wordt gebruikt in de fietsenmaker kan op social media worden gedeeld. Een voordeel van social media is niet alleen het gemak van plaatsen maar ook de mogelijkheid voor vragen of reacties. Bij beide voorbeelden kan er gebruikt worden gemaakt van de foto’s en teksten uit Accentry. Hier kan nog een eigen draai aan worden gegeven of juist niet.

 

En de levertijd?

Met de soms lange levertijden in deze periodes kan er goed gebruikt worden gemaakt van websites en social media om consumenten voor te lichten over deze levertijden of alternatieven aan te bieden. Zo voorkom je frustratie bij de consument en kan er ook sneller weer door worden gewerkt. Wij breiden de aangevulde informatie op Accentry elke dag verder uit zodat dealers hier gebruik van kunnen maken en iedereen op zijn eigen manier mee kan gaan in de groei van de fietsenmaker online.

Ook interessant

DTSwiss_ARC_header

Wat te doen bij lange levertijden?

lees meer
IMG_9433-(002)

Wilco Schneiders nieuwe Head of Sales & Services Juncker Bike Parts

lees meer
cyclists-601591

Winnaar Juncker Tour Poule

lees meer
ST-hero-RivaleNew-2560x1118-1

Juncker Bike Parts start met MET Helmen

lees meer
XLC 3 nations cup 8_header_MB

XLC is trotse hoofdsponsor van de 3 Nations Cup

lees meer
H3-5890

Saris H3, stabiele en geruisloze fietstrainer

lees meer
Cateye_header

Goed verlicht de straat op met CATEYE

lees meer
ZIPP_BSS_Header (003)

Zipp lanceert de nieuwe BSS collectie

lees meer