Contactgegevens
Neem gerust contact met ons op. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 uur tot 17:30 uur.
Telefoonnummer
+31 (0)513 78 81 18
E-mailadres

Neem gerust contact met ons op. We zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08:30 uur tot 17:30 uur.
Telefoonnummer
+31 (0)513 78 81 18
E-mailadres
Selle Italia presenteert een nieuwe functie idmatch voor de identificatie van de ideale vorm van het zadel en lanceert de nieuwe Novus Boost Evo, zadel met een waved vorm, de evolutie van het historische model Novus.
De productlijn Novus heeft sinds de introductie in 1994 talrijke ontwikkelingen ondergaan, tot aan de nieuwe Novus Boost Evo, een zadel dat het aanbod van het segment Performance van Selle Italia uitbreidt en dat is ontworpen voor fietsers met een achterwaartse bekkenrotatie die dus een waved, een golvend, zadel behoeven.
De Novus Boost Evo combineert de hoge prestaties met veel aandacht voor het comfort en is alleen beschikbaar in de maat large L3 omdat op deze manier, samen met de waved shape, meer ondersteuning wordt geboden voor de zitbeenknobbels.
Het zadel wordt gemaakt in vier uitvoeringen, met Carbon rail (+10mm), van TI316, van Mangaan en in een splinternieuwe versie met rail van Fec Alloy die de consument een extra prijsklasse ter beschikking stelt. Een ander nieuwtje betreft de uitvoering Kit Carbon Superflow die een 10 mm langere rail heeft, voor een groter regelbereik van het zadel.
Bekijk de video
Het door de afdeling onderzoek en ontwikkeling van Selle Italia ontwikkelde systeem idmatch maakt gebruik van nauwkeurige meetinstrumenten om voor elke fietser de maat van het ideale zadel en de optimale positie op de fiets te bepalen. Een systeem dat nu wordt verrijkt met een nieuw element: dankzij de filosofie idmatch kan nu ook de aanbevolen vorm van het zadel worden vastgesteld, op basis van uw aangeboren bekkenrotatie. Voor de identificatie van dit gegeven kunnen twee alternatieve parameters worden overwogen: enerzijds het dynamische of statische gedrag van de persoon op het zadel tijdens het fietsen, en anderzijds de beweging van de bekkenrotatie wanneer de fietser zich niet inspant.
De identificatie van het “profiel” van de fietser is heel simpel: een “dynamische” fietser beweegt veel op het zadel, een natuurlijk zoeken naar de verschillende posities, terwijl een “statische” fietser de neiging heeft om, ook gedurende langere tijd, het bekken stil en op een stabiele positie te houden. Voor de beoordeling van de bekkenrotatie is er een eenvoudige en nauwkeurige manier, waarvoor de persoon tegen een muur moet gaan staan, met de schouders, de billen en de hakken tegen de muur: als de afstand tussen de muur en het onderste deel van de rug aanzienlijk is, dan is er sprake van een voorwaartse bekkenrotatie; als de lendenzone daarentegen de muur aanraakt, dan is er sprake van een achterwaartse rotatie. Ook bestaat er een neutrale positie waarbij, staande tegen een muur, de lendencurve natuurlijk is uitgelijnd met de rest van de wervelkolom.
Selle Italia raadt op basis van de bekkenrotatie drie verschillende vormen voor het zadel aan, die in hoofdzaak overeenkomen met drie verschillende modellen:
-voor personen met een voorwaartse bekkenrotatie, is de ideale vorm flat (plat), en het aanbevolen model de Flite Boost,
-voor personen met een neutrale rotatie, is het meest geschikte zadel de SLR Boost of de SP-01 Boost,
-voor personen met een achterwaartse rotatie moet het zadel de vorm waved (golvend) hebben. In dit geval wordt het nieuwe model Novus Boost Evo aanbevolen.
Over het algemeen worden zadels met een neutrale vorm, zoals de SLR Boost en de SP-01 Boost altijd als tweede beste keuze aanbevolen, naast de vorm Flat of de vorm Waved.
Dankzij deze nieuwe functie is Selle Italia dus altijd in staat om voor elke fietser een compleet assortiment te bieden voor het vinden van het ideale zadel.
Voor meer informatie: www.selleitalia.it